begravning :(( mormor) :( R.I.P

vaknade på morgonen  av stress,bråk o skriv -.- *begravning* ååh jag vaknade åt frukost och fixade mig i ordning. Min mamma fick gå runt o väcka dom andra men dom ba en liten stund till! Sen när klockan blev mycket var vi tvugna att gå till bussen, nää men gissa vad? jooh vi missade bussen så vi fick vänta tills nästa kom. När vi hade åkt bussen till älvsjö åkte vi pendeltåg men den var typ 40min försenad så vi fick vänta sen så änkigen kom den! :). Men vi hadde inga biljetter för vi hann inte köpa ( för mycket stress) så vi satt på tåget. När vi var på näst sista stationen så kom det sånna som kontrollerar biljetterna och våra fungerade inte för det var i en annan kommun så vi fick tyvärr böter min mamma fick 1200kr och jag fick 72kr och min moster fick 600kr för hon är sjukskrivern, storebror markus och mina kusiner jeanette och robin fick inte böter för dom hade som tur busskort -.-. Men iaf när vi var framme gick vi till centrum som dröjde ungefär ca 10-20 min för att köpa roser. Sen blev klockan tio i elva så vi hade värkligen brottom för att begravningen skulle börja elva så vi alla sprang till taxin, Min storebror sa till taxin att han skulle köra lite fortare till kyrkan, Sen så var vi alla där i en bra tid men vi kom lite försenade för dom alla väntade på oss xD. Det var hemskt på begravningen, Jag grät jette mycket! :'(
presten försökte läsa på finska men det gick inte så bra. När man skulle sjunga så sjöng bara presten och resten grät då :( det var jette sorligt för jag kan fortfandre inte tänka mig att min mormor har dött. Efter kyrkan begravdes hon brevid hennes son asså min  morebror som dog 2006. Efter att hon hade begravts var det lite fika och sånt och lite gråtande när vi alla satt där var det några som hålde tal och jag skulle läsa en dikt men jag vågade inte. Sen när två personer hade åkt hem så gick jag upp och läste för all som var där

                                             

                               * jag ser dig i mörkrets sken sen så ser jag dig aldrig mer*

                             Du svevar långsamt bort från jordens yta och kommer aldrig mer tillbacks
                     
                                 du är nåting underbart som ej går att ta tillbacks.
                         
                             Älskar dig mer en någon annan, varför just du och varför ingen annan

                        du kommer alltid att finnas i mitt hjärta nu och för alltid.
           
                           nu när du är i det blå lovar du att vara min ängel då?, vart jag en går lovar du skydda mig då?

                        jag vill bara att du ska veta hur mycket jag älskar dig för jag älskar dig mest!

                   för att du är bäst
            
                du kom i min dröm, du var vacker o öm mitt hjärta gråter och du kommer aldrig mer åter

                         jag tänker på dig varje natt, jag älskar dig mormor och det är sant
                   
                                        jag kommer ihåg när jag höll i din hand.

                                3 ord och jag faller på marken 3 ord och jag älskar dig mer!

                      ÄLSKLAR DIG MORMOR OCH DET ÄR SANT! VI SES SEN I DET BLÅ

                           

Kommentarer
Postat av: vilma

i know the feeling :'''( min mormors begraving va också heelt hemsk :(

2010-03-27 @ 10:50:04
URL: http://vilmasliv.blogg.se/
Postat av: Laura :))

Gud vilken jobbig dag! :o

2010-03-27 @ 23:49:50
URL: http://mummz.blogg.se/
Postat av: jeanette

Jag filmade ju er på min mobil, ska lägga ut den på bloggen sen, så kan du få se :)

2010-03-30 @ 09:42:38
URL: http://cornetto86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0